1RR.CZ 1. realitní revue

Výjimečný zážitek z jízdy

Otestovali jsme vůz BMW 320d s verzí karoserie limousine a rešením Efficent Dynamics pro úsporu paliva.

 

První dojmy po usednutí do vozidla - i jednotlivé prvky interiéru vytvářejí pocit že sedíme ve voze premiové značky. 320d je již na první pohled fešák, auto působí sportovně na pohled – i díky nízkým, širokým proporcím. A kdo před lety tvrdil, že s tím, jak do projektování vozidel vstoupila výpočetní technika či různé moderní postupy například v hledání aerodynamických tvarů, přijdou unifikované a stejné - uniformní vozy, modelová řada BMW ukazuje, že značka ani v 21. století nemusí ztratit svou osobitou tvář. Naopak se evoluce masky s typickým chladičem a světlomety velice pěkně propojila s moderními technologiemi. I když se nejedná ani zdaleka o první generace BMW se čtyřmi klasickými světelnými kruhy, kulaté světlomety jsou skryté až uvnitř „akvárka“, což je zřejmé i u zaparkovaného vozu. Nejvýraznější jsou přitom tato kola po rozjetí vozu, pokud svítí denní světla, září pomocí LED technologie linka, která naznačuje tvar kruhových světel ze starších BMW. Menší rozdíl tu ale je (aby se nepopřela evoluce), vykrojeny nejsou klasické kruhy, ale vlnovky, které jsou ve spodní části zplacatěné. Světlomety přímo navazují na chladič vozu, jsou v rámci celé přídě velice dominantní a zvláště pokud jsou v provozu, spoluvytvářejí hypermoderní image vozu. Nutné je také dodat, že i noční svícení je u BMW trojkové řady pomocí LED ve standardu. To je přitom od automobilku velice dobrý marketing – s LED osvětlením vozy vypadají dokonale, a tím, že jsou s takovým osvětlením vidět v provozu, si BMW dělá tu nejlepší reklamu. A to už ani nemluvíme o vlastnostech světel – i na cestu po okreskách v noci je velice dobře vidět, jen s málokterým automobilem je vozovka tak dobře čitelná. To vytváří dojem vozu vyšší třídy. Vládní či prezidentskou sedmičkovou řadu připomíná i rozhraní iDrive, které je lepší, více ergonomické a intuitivní.

 

Sportovně střižený

Aktuální 320d má i další typické rysy plnokrevných BMW – jde také například o nezvykle dlouhou kapotu, která mimo jiné spoluvytváří sportovní dojem vozu, a přenáší těžiště trochu více do jeho zadní části. Přední kola jsou také hodně předsazená a navazují na krátké nárazníky.

Zavazadlový prostor u sedanu trojkové řady, tedy ani u testovaného vozidla 320d. není příliš velký, a pokud si otevřeme záložku technických údajů pro tento vůz na webu automobilky, nenajdeme tu údaj o velikosti zavazadlového prostoru – ani není důvod – sportovně střižený vůz této kategorie si pravděpodobně nikdo nebude kupovat kvůli velikosti zavazadlového prostoru (i když na běžná osobní zavazadla samozřejmě kufr kapacitně stačí). BMW tohoto druhu se kupuje kvůli sportovnímu stylu, kterému je automobil uzpůsoben. V technických údajích zaujmou hodnoty jako zrychlení 0-100 km/h za 7,2 s, maximální rychlost udávaná výrobcem je 235 km/h.

O tyto velice pěkné jízdní vlastnosti se stará v loňském roce představený dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 kW a točivým momentem 400 N.m. Rovněž zvukový dojem je pěkný, od německého premiového sportovního vozu nicméně ani nic jiného neočekáváme.

 

Průjezd zatáčky

Výborná akcelerace a zvuk přitom nejsou tím jediným, čím vozidlo disponuje – testované BMW 320d je krásně ovladatelné, snad i méně zkušený řidič musí poznat že řídí něco výjimečného. Sedan jen a jen dokazuje, že platí slogan "Zatáčku lze projet třemi způsoby - opatrně, nebezpečně nebo vozem BMW". Skvělá ovladatelnost a dokonale přesné řízení – to jsou vlastnosti, které se výborně hodí pro výzvy, které přináší aktuální provoz. Tím máme na mysli například různá zúžení na dálnicích – ani ve zúženém pruhu na dálnici s BMW 320d není stres při předjíždění kamionů ve svižném tempu.

Kdybychom si položili při pohledu na ceník BMW otázku, jestli vozidlo za tyto peníze stojí, musíme na základě zkušenosti říci, že řidič získá opravdu něco výjimečného. A zážitky z jízdy takovéto hodnotě odpovídají.